HTML

nzsigu

nzsigu

Friss topikok

  • nzsigu: :) nekem egy ismerősömtől jött a keresgélés ötlete. eddig tökéletesen megvoltam a pdf-ekkel :D de ... (2010.04.30. 19:29) E-köny olvasó
  • nzsigu: Köszi! :) Azt több helyen olvastam (és egyet is értek vele), hogy az eredeti fény-árnyék viszonyo... (2010.04.20. 12:14) HDR (nagy dinamika tartományú) kép - linux alatt
  • nzsigu: Valószínűleg az FB lehülyíti a képeket. Vagy kívülről csak akkorában tudod letölteni. Én mindkét h... (2009.12.17. 16:39) Téli képek

Linkblog

HDR (nagy dinamika tartományú) kép - linux alatt

2010.04.17. 12:03 nzsigu

Tudom, mazochista vagyok. Egy orvos ismerősöm is mondta (Facebookon megkérdeztem, hogy ismer-e valaki ilyen programot, ez volt az egyik válasz: ":S Biztos jol vagy, de ha nem, szolj :) (ma az egesz ejszakat egy zavarodott nenivel toltottem aki olyan dolgokrol meselt, amibol egy szot sem ertettem)" :)

 

Szoval elmesélem az első ezzel a technikával készült képem történetét.


Minap fotóztam egy ismerősömnél és beleütköztem a problémába: a kép egyik része alul, a másik része túlexponált.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy folyosón voltam és a nyitott ajtóban lévő cserzésre váró bőrt akartam lefotózni. Mellette egy kis házi prés, ami viszont a folyosó árnyékában állt. Szemmel szép téma, de nem sikerült jó fényeket kihozni a különféle beállításokkal.

 

 

 

 

 

 

 

Megpróbáltam vakuval készíteni egy változatot, de nem győzött meg. Nem akartam ennyire kiemelni, a prést, hiszen a lényegi témának a kifeszített bőrt szántam.

Egyéb műfény nem volt nálam, egyszerű lámpákkal pedig nem akartam vacakolni, nagyon pepecs lett volna kihozna valami normálisat belőle. És egyébként is...

 

 

 

 

 

...eszembe jutott a HDR technika, amit az ilyen helyzetekre találták ki emlékezetem szerint.

El is készült állványról a sorozat, amiből az alábbi négy képet választottam ki a munka alapjául:

 

 

 

A beállítások ha jól emlékszem ilyesmik voltak: a legsötétebb az 1/60 mp idővel és 6,3 -as blendével készült, a harmadik olyan 0,1 mp és viszonlag szűk blende (a második a kettő között), az utolsó pedig egészen szűk blende (mélység-élesség miatt - bár lehet, hogy itt nem lett volna annyira lényeges) és 1 mp-es idő.

 

Ezután következett a munka neheze. Linux alatt nem nagyon lehet spec programot találni. A GIMP nem tudja, a folyamat leírásán pedig elakadtam. (e szerint manuálisan, segédprogram vagy kiegészítő nélkül is meg lehet csinálni...szóljon akinek sikerült :)

 

Szoval segédprogramot kerestem, néhány óra alatt találtam is.

Luminance HDR (avagy Qtpfsgui a könnyen megjegyezhető programnév :) viszont ilyen néven az ubuntu csomag kezelőjében megtaláltam! a saját oldalon csak forráskódot, illetve rossz linket találtam...)

 

A program kissé fapados, de a három legelterjettebb platform (win, apple, linux) alatt fut. És free. Szoval ezek a paraméterei ideálisak.

 

Az eredménytől nem estem hanyatt, de a lényeget kihozza. És valószínűleg még rá fogok jönni az állítási lehetőségekre.

(A legnagyobb bajom, hogy fakó lett a kép. Remélem csak beállítási probléma)

( A képek nagyobb felbontásban)

(Canon EOS 350D)


 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nzsigu.blog.hu/api/trackback/id/tr441928227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhat · http://borozunk.hu 2010.04.19. 21:31:09

Egészen jó lett az eredmény. Ha amúgy kicsivel jobb témát választanál, talán meg is érné a munkát :D

nzsigu 2010.04.19. 21:35:21

:P nekem tetszett a téma. De főleg a kipróbáláson volt a hangsúly.
Azért köszi :D

Mostmár nem vészes munka, a sok a progi megtalálása volt. ráment egy fél napom a keresésre és a mindenféle hülyeség tesztelésére.
Egyébként ez is elég érdekes,m pl HDR formátumba nem tudok menteni, annál a lépésnél elszáll a progi. Csak előnézetet tudok jpegbe...de kisérletezni jó.

Ríl 2010.04.20. 11:25:21

Szép munka, grat!
Tényleg jól összerakta. Egyedül ez a háromlábú valami sötét még egy kicsit, de az az alap képeken is.
De tényleg meglepően jó lett az összerakott kép, majd érdekelne a dolog.

nzsigu 2010.04.20. 12:14:50

Köszi! :)

Azt több helyen olvastam (és egyet is értek vele), hogy az eredeti fény-árnyék viszonyokat nem szabad megszüntetni, csak az arányokon variálni. Szoval a prés (háromlábú izé:) direkt marad kicsit alulexponált, de mégsem teljesen fekete sziluett, látszanak a részletei is (monitor beállítás függő is :P)
A cikkben ott vannak a linkek. leírást én sem találtam a progihoz, kisérleteztem csak.
süti beállítások módosítása